Hoppa till innehåll

I samband med att marknaden av influencers mognar väljer allt fler personer med en stor följarskara i sociala medier att bygga bolag istället för att sälja reklam. Vad betyder det för e-handeln? Hur lyckas man med ett influencer-varumärke?

framtidens-e-handel-some-final-(1).jpg

Detta kommer diskuteras under liveinspelningen av podcasten Framtidens E-handel på D-Congress när Björn Påhlman Spenger träffar några av Sveriges största influencers.

Pingis Hadenius är serieentreprenör inom digital FMCG (fast moving consumer goods). Hon är bland annat grundare av Löwengrip Beauty, Flattered, Hermine Hold och Economista. Hon är i grunden ekonom med en karriärbakgrund inom finans och publishing.

Direct-to-costumer

Många av de influencer-varumärken som etablerat sig på marknaden använder direct-to-costumer som affärsmodell med egen e-handel och hemsida som nav för försäljningen. Här är de influencers som tillsammans med Pingis gästar livepodden Framtidens E-handel under D-Congerss:

Lovisa Worge började som influencer år 2018 och har sedan dess framgångsrikt byggt sin karriär som influencer och entreprenör. År 2022 lanserade hon, tillsammans med Bianca Ingrosso, smyckesvarumärket ANI Jewels. Bolaget erbjuder högkvalitativa produkter till rimliga priser med direct-to-consumer som affärsmodell.  

Petra Tungården började sin influencerkarriär som bloggare, men har även varit stylist och modechef på Metro. Hon har också gjort framgångsrika designsamarbeten med flertalet retailbolag. Idag är Petra kreativ chef på ADOORE, företaget som hon grundade 2018. Adoore har haft en snabb tillväxt sedan start och förra året omsatte bolaget närmare 40 miljoner kronor. 

Alice Stenlöf är influencer och entreprenör som sedan september 2020 driver varumärket A-Dsgn. Bolaget bygger på idén om att mode är för alla och använder direct-to-costumer som affärsmodell. Modevarumärket startades tillsammans med ”influencer-fabriken” Hubso, som står bakom en rad olika e-handelsvarumärken med av influencers.  

Sanne Alexandra är grundare av Sanne Alexandra Stockholm. Hon är en holistisk influencer som delar allt från att bygga bolag till att parera familjeliv och prioritera sitt välmående.

Biljetterna till D-Congress 2023 är slutsålda men det kommer finnas möjlighet att följa med via Svensk Handels LinkedIn där vi sänder live från studion på D-Congress. Läs mer om Framtidens E-handel på D-Congress 2023 här.

Hej! Hitta rätt genom att söka och filtrera listan. Sortera som det passar!
Vald kategori
Valt ämne
Sortera efter
div-bilder-nyhetsbrev-(2).jpg

Apoteket fördubblade antalet fossilfria e-handelsleveranser

NyhetE-handeln ställer i snabbt takt om till fossilfria leveranser. Ett 20-tal företag har anslutit sig till branschöverenskommelsen.
summit-2_26-maj_1.png

Retail Media växer fram som ny intäktsmotor

NyhetRetail Media har seglat upp som ett av de hetaste områdena inom handel just nu. Gå med i Svensk Handels Retail Media Community!
bildmontage-for-ukraina-(3).jpg

H&M driver åtta butiker i Ukraina – skapar hundratals jobb

NyhetTrots kriget i Ukraina är H&M fortsatt närvarande med 8 butiker i landet. Totalt sysselsätter H&M nära 400 medarbetare i Ukraina.
bildmontage-for-ukraina-(2).jpg

Kaffeimportör hjälper Ukraina dubbelt

NyhetThe March Initiative importerar och säljer kaffe som produceras i Ukraina till Sverige. Vinsten skänks tillbaka i form av sjukvårdsmaterial.
kontakta-oss-i-sommar-1719832256.png

Vi finns här för dig i sommar

NyhetHär når du oss hela sommaren.
lagbok-klubba.jpg

Flera viktiga segrar för tryggare handel – nya rutiner hos polisen ett av många framsteg

NyhetGenom påverkansarbete, samverkan och konkreta verktyg har flera viktiga steg tagits i rätt riktning den senaste tiden.
kriskommunikation-webbinarium-playknapp.png

Se Webbinariet om kommunikation under kris i efterhand

NyhetUnder våren har vi i samarbete med Ramboll erbjudit flera välbesökta webbinarier på temat Kommunikation under kris.
sofia-larsen-riksdagen.png

Svensk Handel mötte Riksdagens civilutskott

NyhetSvensk Handels vd Sofia Larsen framförde branschens krav direkt i riksdagens civilutskott, ett led i arbetet mot osund konkurrens.

Håll dig uppdaterad med Svensk Handels nyhetsbrev

Få koll på de viktigaste nyheterna som rör dig som handlare. Varannan vecka skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi samlar vägledningar, förmåner och de senaste rapporterna som hjälper dig som handlare i din vardag. Registrera dig redan idag!

När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi att behandla dina personuppgifter. Här kan du läsa mer om vår behandling och dina rättigheter.